Thursday, 13 August 2009

Michael Jackson vilified by The Sun and News of the World

Since the death of Michael Jackson The Sun newspaper and News of the World (both owned by Rupert Murdoch) has gone all out with false “exclusive” photos and reports. Murdoch's News of the World paper edition jumped with “exclusive” photos of Michael Jackson’s “deathbed."

NotW paper edition Jacko's deathbed

The article reported oxygen tanks just out of shot of the photograph. If it's such a explosive revelation then why hadn't the oxygen tanks been photographed and given to the News of the World too?

Below is the online version of the above story minus the "deathbed" photographs.

Photobucket

Even the American News (Play the Youtube clip below and listen for yourselves) is having a hard time fathoming why the British paper News of the World (even if true) printed MJ’s deathbed photos:



The Sun: Leaked Michael Jackson autopsy report

The worst fake news was “Michael Jackson’s leaked autopsy report” in Murdoch’s newspaper The Sun.

Photobucket

And another article supposedly reveals a list of drugs MJ was taking (it has to be remembered his autopsy report hasn't ever been made public)

Sun Newspaper list drugs

The Guardian has shown The Sun’s “Michael Jackson’s autopsy report” to be a fake.

“The Los Angeles coroner's office yesterday dismissed as "inaccurate" claims made in the Sun newspaper that Michael Jackson's autopsy revealed he was emaciated and almost bald when he died.
Yesterday the Sun's front-page exclusive claimed the singer's autopsy results showed the King of Pop was a "virtual skeleton", almost completely bald and that his "hips, thighs and shoulders were riddled with needle wounds" after he died of a suspected heart attack last Thursday.

The News International red-top, part of Rupert Murdoch's News Corporation, claimed to have been leaked results of Jackson's autopsy.

The Sun reported that the autopsy conducted by Los Angeles County coroner Lakshmanan Sathyavagiswaran found frantic attempts to resuscitate 50-year-old Jackson had also broken several of his ribs.

Sathyavagiswaran's autopsy was one of two carried out on Jackson's body – the second was conducted by a private pathologist.

After the Sun's revelations, LA County assistant chief coroner Ed Winter said reports Jackson was almost bald, emaciated and that his hips, thighs and shoulders were riddled with needle wounds did not come from either the private or county autopsies.

"I don't know where that information came from, or who that information came from. It is not accurate. Some of it is totally false," Winter added.”

The Sun: Michael Jackson autopsy photo

There was also an “autopsy photo” printed by the Sun's online news but when it'd been proven to be a fake it was removed from the internet.....but here’s a copy anyway (photo from the article)

The photo on the left is supposed to be from Michael Jackson's autopsy. It's not! Notice the socks rolled down to the toes on the right photo!

Close up of MJ showing Skin disorder

The above photograph’s a cropped version of the one below. MJ is very much alive at the time this photo was taken. He posed for this photograph to show his accusers and doubters he really did have the skin disorder Vitiglio. (Not sure what the sore looking dark patch is). Again notice the socks rolled down to the toes and compare with the above cropped version.

Photobucket

There never was any autopsy photograph!


The Sun: Bloodied Shirt in Jacko's wardrobe

Another Sun report claimed to show a bloodied shirt hanging in Michael Jackson’s wardrobe. I can't work out why any person is going to use a shirt to mop up blood and then hang the shirt (inside out) back in the wardrobe for any reason except to be used as a prop. There's a price tag ($3.99) hanging on the outside of the shirt. What was the Sun trying to suggest with this photograph? According to the article the police weren’t interested and didn’t take it away for analysis.....could that be because it wasn’t ever in MJ's wardrobe?

Photobucket

News of the World: Explosive Jacko files (horror story Michael Jackson wrote for kids)

News of the World also claims they were handed documents and memorabilia, belonging to Michael Jackson, among them was a hand written story by Michael Jackson. They say the handwriting’s been verified by a top graphologist Erik Rees who has been observing the star's writing for 30 years. Why would anyone hand a dossier of Michael Jackson’s personal stuff to a British newspaper? I can't help feeling this is all utter tosh.

Photobucket

So why has Rupert Murdoch got such a morbid preoccupation with Michael Jackson and gone to great pains to print these false reports? Not satisfied in muddying the name of Michael Jackson in life they have to muddy his name in death too? Or is there something else going on here that goes deeper than just printing fake photos and articles to sell newspapers?

I wonder now how many newspaper reports on the McCann couple were false. Maybe each editor has their own agenda depending on the subject?

Two quotes today :)

"If you don't read the newspaper, you are uninformed; if you do read the newspaper, you are misinformed" ~ Mark Twain

"An editor - a person employed on a newspaper, whose business it is to separate the wheat from the chaff, and to see that the chaff is printed" ~ Elbert Hubbard